Nie podlega dyskusji, że branża digital signage wywarła niebagatelny wpływ na rynek reklamy. W ciągu najbliższych lat rola digital signage znacząco wzrośnie.
Digital signage nabrało wiatru w żagle dzięki swej wszechstronności. Można przecież używać jednego urządzenia przesyłającego dane (komputera) i jednego monitora do wyświetlania różnych treści. Ta sposobność znacząco wpływa na ograniczenie kosztów reklamowych. Reklamodawcy używają digital signage do wyświetlania filmów, obrazów, komunikatów informacyjnych.
Paletę zastosowań ogranicza jedynie wyobraźnia twórców.
Już teraz digital signage staje się podstawowym medium reklamowym w centrach handlowych, zyskuje na znaczeniu na otwartej przestrzeni dużych miast. Ale to dopiero początek rozwoju tej gałęzi reklamy. Oto czego możemy oczekiwać w przyszłości.
Sztuczna inteligencja
Oprogramowanie z wykorzystaniem uczenia się maszynowego będzie w stanie wyświetlać treści reklamowe adresowane nie tylko do poszczególnych grup odbiorców, ale nawet poszczególnych ludzi. Wystarczy, że klient znajdzie się w zasięgu kamery wyświetlacza digital signage. Personalizacja staje się przykazaniem numer jeden w branży!
Digital signage nie może oczywiście naruszać prywatności konsumentów, na co klienci często i tak się zgadzają instalując aplikacje zakupowe, logując się ze smartfona do banku, przekraczając próg galerii handlowej.
Interaktywność
Już dziś wchodząc do McDonald’s czy KFC, zamawiamy jedzenie wybierając z menu na monitorze interaktywnym. Co stoi na przeszkodzie, by podobnie działy księgarnie, drogerie, apteki?
Sklep internetowy stworzy jedność ze sklepem stacjonarnym. Dziś jeszcze siedząc w domu, zamawiasz, a odbierasz zakupy tego lub następnego dnia w punkcie odbioru.
Jutro także to zrobisz, ale w taki sam sposób zamówisz towar nie tylko przez komputer czy smartfon, ale także na monitorze interaktywnym w galerii handlowej, na dworcu, przystanku autobusowym. Kusi?
Digital signage buja w chmurach
Obecnie większość treści na monitorach digital signage obsługiwana jest i wyświetlana z komputerów przypisanych do miejsca, gdzie znajduje się monitor. Przyszłość należy jednak do danych zmagazynowanych w chmurze.
Kierunek obowiązuje taki, żebym mógł w Warszawie zmienić dane na wyświetlaczach w Berlinie, biorąc jeszcze pod uwagę wyniki danych zgromadzonych dzięki sztucznej inteligencji. Skoro w Berlinie leje deszcz, ludzie woleliby w sklepie oglądać reklamy płaszczy przeciwdeszczowych, niekoniecznie kosmetyków do opalania.
Streaming
Skoro jest chmura, musi być i streaming. Co za problem transmitować przygotowanie potraw z użyciem makaronu reklamodawcy, prezentować funkcje nowych telewizorów etc. Filmy kulinarne i testy konsumenckie wyjdą spod strzechy na ulice i do budynków komercyjnych.
Komunikacja ze smartfonem
Wchodzisz do restauracji. Czujnik w monitorze komunikuje się z aplikacją żywieniową w telefonie; monitor wyświetla potrawy dostosowane do diety.
Odwiedzasz sklep z płytami CD. Czujnik widzi jakie produkty oglądasz, a monitor podsuwa Ci propozycje skierowane do ciebie. Brzmi strasznie i obiecująco zarazem.
Ten pobieżny przegląd pozwala zauważyć, że przyszłość digital signage nazywa się oceanem możliwości.
Geolokalizacja
Geolokalizacja. Na przykład reklama w pojazdach zależna od miejsca ich poruszania się.
Zespół Image Recording Solutions sp. z o.o. trzyma rękę na pulsie trendów digital signage i doradzi Państwu wybór odpowiedni narzędzi, dostosowanych do celów, jakie chcą Państwo osiągnąć.
Wystarczy napisać na: